Cum nu a pierdut Elon Musk miliardele alea cu Twitter

Foarte mulți au speculat la nesfârșit pe marginea falimentului twitter și a țepei pe care și-a luat-o Elon Musk cu achiziția asta.

Numai că povestea e un pic mai complexă.

Musk nu a cumpărat twitter pentru ceea ce era, o rețea socială relativ mediocră și rudimentară ci pentru informația pe care rețeaua aia socială o deține.

Adevăratul scop al achiziției consta în utilizarea bazei de date a twitter pentru antrenarea xAI, iar costul pe termen lung e considerat marginal.

De ce twitter?

Păi singura rețea socială viabilă era twitter.

Pe Meta nu se putea băga și oricum Meta își antrena deja propriul AI, iar restul rețelelor sunt fie sărace în conținut fie riscante în ceea ce privește conținutul.

S-a văzut treaba asta în rateurile pe care le dă AI-ul de la Google cu conținutul de pe reddit.

Dincolo de asta, spre deosebire de Facebook, twitter a avut mai mereu conținut mai emoțional și implicit mai calitativ din foarte multe puncte de vedere, iar excluderea limitei de caractere cu condiția unui cost modic face ca cei care au idei și produc conținut pe twitter să producă și mai mult conținut în schimbul unui cost modic de altfel.

Toate astea fiind de fapt benzină pentru motorul xAI care a obținut recent o finanțare de doar 6 miliarde și valorează cam 18 miliarde la ora actuală.

A mai fost twitter un business prost? Eu zic că nu.

Postarea de comentarii pe acest site reprezinta acceptul dumneavoastra in ceea ce priveste stocarea si procesarea datelor furnizate prin formularul disponibil in acest sens, in conformitate cu politica noastra de confidentialitate.